UWAGA NA OSZUSTÓW

Pomagajmy z głową

„Szanowni Państwo ! Jesteśmy przekonani, że ostatnie wydarzenia na południu Polski dla nikogo nie pozostają obojętne i na apel o pomoc dla poszkodowanych w powodzi z pewnością odpowie wielu z Was. Gorąco popieramy solidarność międzyludzką i zachęcamy do pomocy ofiarom tej ostatniej klęski żywiołowej, innych zdarzeń oraz osobom potrzebującym.

Mając na uwadze dobro zarówno pokrzywdzonych jak i darczyńców pragniemy zwrócić Państwa uwagę, że tragedia mieszkańców Południa Polski może zostać wykorzystana przez oszustów, którzy pod pretekstem pomocy poszkodowanym będą próbowali wyłudzić Wasze pieniądze lub uzyskać dostęp do Waszego konta bankowego. Z tego powodu bardzo prosimy o wzmożoną czujność i ostrożność podczas przekazywania datków dla „Powodzian” i pomocy innym. Prosimy aby nie dokonywać żadnych płatności pod namową osób kontaktujących się z Wami przez telefon lub za pośrednictwem wiadomości tekstowych lub z komunikatorów internetowych, np. Messenger, Whatsapp i inne, ani też na portalach takich, jak np.: Facebook i inne.
Prosimy nie wchodzić
bez namysłu w linki umieszczone na stronach internetowych prowadzące do pomocy dla powodzian. Uczulamy również na podawanie kodów BLIK znajomym którzy piszą do Was wiadomości z prośbą o podanie kodu BLIK. Bardzo często jest to oszustwo robione po przejęciu prawdziwych kont osób przez oszustów i prowadzi do bezpowrotnej utraty pieniędzy.

Podkreślając jeszcze raz nasze poparcie dla pomocy międzyludzkiej prosimy aby pomagać rozsądnie i z zachowaniem wysokiej czujności i ostrożności. W tym celu:

  1. Pomagajmy tylko poprzez znane organizacje pomocowe z dobrą reputacją;

  2. Unikajmy wpłat na stronach internetowych lub na konta z Internetu, a jeśli już musimy, to dokładnie przeczytajmy adresu strony internetowej znajdujący się na pasku u góry strony.
    -adres musi na początku zawierać nazwę organizacji jakiej się spodziewamy i nie może to być od początku ciąg dziwnych lub obcych słów i cyfr.

  3. Upewnijmy się, że strona, organizacja i konto prawdziwe.

  4. Nie wchodźmy w żadne linki i odnośniki do pomocy dla „Powodzian”, a jeśli już to z pełną świadomością i ostrożnością.

  5. Nie podawajmy nikomu kodów BLIK na prośby w wiadomościach - pod żadnym pozorem! - zadzwońmy do znajomego przez telefon na jego lub jej numer, a nie przez komunikator i potwierdźmy czy to na pewno ta osoba prosi o pieniądze

  6. Nigdy nie pozwalajmy zdalnie instalować aplikacji na naszym telefonie lub komputerze
    -
    banki ani firmy inwestycyjne nigdy tego nie robią.

  7. Jeśli kontaktuje się ktoś, kto przedstawia się jako nasz bank, to poprośmy o rozłączenie się i samemu zadzwońmy na numer biura obsługi klienta naszego banku, ale dopiero po jego potwierdzeniu w innym miejscu.

  8. Pamiętajmy: żaden konsultant banku nigdy nie prosi o dane logowania lub kody BLIK.

Powrót na górę strony